onsdag 25 mars 2009

Man får inte vara dumsnål

Jag har klippt mig hos samma frisör på Estetica i säkert sju år och varit nöjd med det. Förutom att det svider lite i plånboken varje gång jag går dit.. Men hallå, hur ofta gör jag det? Typ 4 ggr om året. Denna gång fick jag iaf för mig att jag skulle testa nåt annat lite billigare ställe. Det ångrar jag bittert nu. Gick på 20 min och kändes mest som att hon klippte på måfå. Antingen förstod hon inte hur jag ville ha det eller så var hon helt enkelt värdelös på att klippa. Inte ens en hårtvätt fick man. Well well, så illa är det väl egentligen inte, men nästa gång tänker jag gå tillbaka till min vanliga, trevliga och noggranna frisör som förstår mig och mitt hår.

2 kommentarer:

  1. Är det nånstans man ska vara stammis så är det hos frisören! Det är guld värt när hon (eller för all delen han) kommer ihåg mer om detaljerna från de senaste klippningarna än en själv. Det är så värt det! Och ingen hårtvätt!? Nää, tillbaka till favvisen säger jag!

    SvaraRadera
  2. Nää, va trist! Känner verkligen igen det där, gjorde precis samma misstag sist jag klippte mig. Tänkte att det blir ju lite billigare, men sen blev jag ju ändå inte riktigt nöjd... Näe, man får nog ta å hålla sig till samma frisör som man gillar helt enkelt. Vi får göra så båda två:)

    SvaraRadera