söndag 8 mars 2009

Ledig helg

Minns inte när jag sist hade en helt ledig helg. Inget jobb, inget resande. Typiskt nog är klubben på träningsläger i Skåne och det fanns därför inga helgträningar att vara med på. Lyckades dock få med mig Madde ut på ett långpass i Nåsten igår förmiddag. Riktigt skönt, men jag blev sliten i ryggen av allt halkande bakåt. Snöpuls blandades med Bambi på hal is.

Annars började helgen bra med jympa i mina nya guldskor följt av överraskningsmiddag för Kalle. Därefter var det dags att bege sig till Jojo och Mogge för Alias-kväll. Och inte vilket Alias som helst- party-Alias! Riktigt kul spel, har du inte provat det - gör det!

Utdrag från lag Mathilda/Åsa:
Mathilda: Djur som kan prata?
Åsa: APA!

(Ok, ara kanske hade varit mer rätt om jag tänker efter...)

I lördags eftermiddag träffade jag Edit, min absolut äldsta barndomskompis som var och hälsade på nerifrån Lund. Alltid lika kul att ses. Kvällen spenderades hos Amelie och Teo med god mat och Melodifestival, som för övrigt var ganska tråkig (Melodifestivalen alltså).

Idag har Erik och jag uträttat ärenden i Boländerna. Varit på IKEA, utrustat Erik med en träningsoverall, handlat mat och hämtat upp diverse grejer jag spritt omkring mig den senaste veckan.

Nu sitter jag själv hemma och undrar var all tid tog vägen, jag som hade en HELT ledig helg. Men mycket trevligt har hunnits med. Snart ska jag baka pizza medan vissa andra får gå på Metallica i Globen.

1 kommentar:

  1. Men varför var inte du i Skåne och tränade?

    Nu verkar det som att jag kommer kommentars-bomba dig om allt jag undrar om, men riktigt så illa ska det inte bli. Blev mest orolig att du var skadad eller så. Fast långpass klarar du ju av iofs. :)

    SvaraRadera