onsdag 23 september 2009

Sista tentan ever (?!)

Idag har jag förhoppningsvis skrivit min sista tenta, någonsin! För det verkar ju dumt att bryta trenden att aldrig kugga en tenta, som jag hållit under mina sex års studier.. Jag är dock inte riktigt färdigpluggad än. Har en del muntliga examinationer + praktik och D-uppsats kvar innan jag får ge mig ut i arbetslivet.

Tentan vi hade idag var av typen flervalsfrågor och det kändes nästan töntigt att klara av en tenta på 20 min efter att ha läst 1000 sidor psykologi. Men samtidigt skönt att inte behöva ge några utförliga svar. Det har verkligen varit korvstoppning! Efter denna lilla "introduktion" ser jag fram emot delarna förändringsarbete och samtalsmetodik, som jag förhopp-ningsvis kommer att ha stor nytta av i mitt framtida arbete.

1 kommentar: