måndag 21 september 2009

1 år med älsklingen

Idag är det exakt ett år och en dag sedan den där kräftskivan hos Johanna och Mogge. En mycket trevlig kväll som slutade bättre än vad jag någonsin kunde tro. Efter att vi ätit kräftor och fått i oss en hel del vin och snaps kom det ytterligare lite folk på "släppet". Ska jag vara ärlig så kan jag inte säga att jag la märke till honom, men Erik ska tydligen ha spanat in mig redan där.. Vi fortsatte kvällen på saluhallen och dansade som aldrig förr. En av killarna tar kort på mig och Johanna och hon presenterar oss därefter för varandra: Åsa - Erik. Därefter försvinner hon (och alla andra vi känner) blixtsnabbt. Det sägs dock att det inte hade någon baktanke. Nåväl, vi lämnas ensamma och börjar dansa. Efter ett tag går vi ut och pratar och pratar... Ja, å sen var klockan 3 och dags att gå hem. Hem råkade även för mig bli på Botvidsgatan. och på den vägen är det...


Nu har det gått ett år och jag får väl tacka Johanna (och Lippe) för att jag träffat världens underbaraste Erik! Som Lippe sa, "Jag visste att han skulle träffa nån, skulle man slå upp svärmorsdröm i ordlistan skulle det stå Erik"

Som ni alla vet befinner han sig ju just nu och ett antal månader framöver i LA. Så ettårsdagen har vi fått fira på varsitt håll, med varsinn fin blombukett. Jag har idag fått (och skickat) mitt livs första blombud:)


Jag slog även på stort och tog mig ett glas rött i min ensamhet:)



2 kommentarer:

  1. Det var så lite så! Inte alls mycket jobb från min sida egentligen, ni liksom löste det hela på egen hand kan man säga!! Trist att fira ensamma, men thats life. Ni får säkert fira MÅNGA årsdagar tillsammans framöver =) Kram J

    SvaraRadera
  2. Fan va gött, vad ska man som gräsänka göra om inte ta ett glas rött i sin ensamhet? Spännande att äntligen få hela berättelsen om hur det begav sig!

    SvaraRadera