tisdag 9 juni 2009

Lunsentorpet

Vad gör man när man har sommarlov? Jo, man åker på utflykt. Anna och jag drog på oss friluftskläderna, handlade lite korv och begav oss iväg på en tur till Lunsentorpet.

Som jag minns det från när jag var liten var detta en evighetslång promenad. Men det tar faktiskt bara en knapp timme från Flottsund. Väl framme var det då dags för dagens höjdpunkt - korvgrillning. Tills Anna säger: "Nej, vet du vad jag glömde? Tändstickorna!" Attans tänker vi, vad ska vi göra nu? Jag förbannar mig lite över att jag inte skickade iväg det där påminnings-SMSet jag tänkte. Men det måste väl finna i nån låda i torpet tänkte vi, eller på dasset? Men icke. Nähä, vad gör vi nu? Kall korv är ju inte lika gott. Men vi mötte ju faktiskt några på vägen som troligen övernattat. Och visst var det lite värme från eldstaden. Men jag måste erkänna att jag var mycket skeptisk hur denna utbrunna brasa skulle kunna återupplivas. Till vår stora lycka gick det dock med lite tidningspapper. Lunchen var räddad! Vi åt korv tills vi nästan sprack. Drack kaffe och åt kokostoppar. Sträckte ut oss lite på bänkarna under matkoman innan vi traskade hemåt igen.












Väl hemma tog jag tag i ett av mina projekt på att-göra-listan. Ett projekt som funnits där väldigt länge.. Så nu sitter foton från 2002-2006 på plats i album och kommenterat. Då var det dags att ta tag i de digitala fotona då...

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med utflykt! Bra jobbat där med elden! Girlpower! Eller nåt... ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Men framförallt, bra jobbat med att sänka ens samvete över att man inte styrt sitt eget album! Det har legat och svettats länge på todolistan nu. Jag är imponerad!

    SvaraRadera