söndag 28 juni 2009

Lugnet före stormen

Så var jag på plats i Björklinge, på FUB-gården Tallkrogen där jag ska jobba några veckor i sommar. Som husmor. Men jag tänker inte vara en sån där sur husmor som fanns i skolan. Och inte lika tjock heller. Nä, tillsammans med en tjej till ska jag laga och planera mat till ca 30 pers, varav hälften är utvecklingsstörda lägerdeltagare och hälften personal. Än så länge är det bara ledarna som är här, så det är rätt lugnt. Vi har bakat bröd och förberett lite inför morgondagen, men även hunit med lite sol och bad vid den fina badplatsen. Tyvärr kommer det nog inte bli så mycket av den varan de närmsta dagarna, trots den utlovade värmeböljan. Men jag förutspår att vi kommer ha fullt upp i vårt bastu-kök. Jaja, hoppas att det fina vädret fortsätter till nästa veckas semester på Gotland.

So long!

1 kommentar:

  1. Längtar tills vi ses på Gotland! Och jag hoppas också att det fina vädret håller i sig! Vi tillbringar all vår fritid med att renovera kök så jag suktar verkligen efter sol!! :)

    SvaraRadera