fredag 15 maj 2009

En försenad studentpresent

För 7 år sedan tog jag studenten. Då fick jag ett presentkort på DUKA av min mormor. Som ett startbidrag till en servis eller något annat man behöver när man ska bli vuxen. Men jag har visst inte kännt mig vuxen och därför inte utnyttjat mitt presentkort. Men så läste jag i tidningen häromdan att DUKA blivit uppköpta av Cervera och att man därför måste utnyttja sina presentkort omedelbums!

Efter ca 1,5 h inne på DUKA och mkt funderande kom jag slutligen till kassan. Hade gjort ett överslag på hur mycket det skulle bli, men inte exakt räknat ut det med alla rabatter och så. Men tro det eller ej, notan landade på exakt 1000 kr, precis så mycket jag hade presentkort på.

För detta fick jag 8 vinglas, ett besticksset, två bakformar, en fin disktrasa, servetter och två kort. Jag är mycket nöjd med min studentpresent!



1 kommentar:

  1. Oj sicken storshopping! Tur du hann. Minns den gången jag hade ett presentkort på Benetton i Uppsala - när jag skulle använda det visade det sig att de bytt ägare och den nya tog inte emot gamla presentkort. Hallå! Det var fortfarande samma affär!!!

    SvaraRadera